Employer branding
Poradniki

Employer branding co to jest?

Employer branding jest frazą, która z roku na rok zdobywa coraz większą popularność. Nie dzieje się tak przypadkowo, bowiem jest to jeden z aspektów, na który coraz częściej zwracamy uwagę. Jednakże nie wszyscy wiedzą co tak naprawdę oznacza to sformułowanie. Dlaczego, więc jest to ważny aspekt i co oznacza ta fraza?

Employer branding - jak tworzyć

Employer branding można przetłumaczyć jako budowanie wizerunku pracodawcy. Warto jednak dodać, że obejmują one szeroko pojęte kwestie kreowania wizerunku. Glównym celem jest stworzenie silnego, spójnego i pozytywnego wizerunku firmy jako pracodawcy w opinii swoich własnych pracowników, kluczowych kontrahentów oraz opinii publicznej.

Same działania można podzielić na dwie grupy

– zewnętrzne, które skierowane są do osób, które nie mają bezpośredniej styczności z firmą,

– wewnętrzne, które skierowane są do obecnych pracowników.

Z założenia jest to długoterminowa strategia, która ma za zadanie przyciągnąć, zaangażować i zatrzymać najbardziej utalentowanych pracowników. Co więcej, sama filozofia employer brandingu zachęca do tego, aby tworzyć unikalne oferty pracy, które będą przyciągały nowych pracowników. Jednakże należy pamiętać o tym, aby obietnice spełniać, ponieważ bez tego wszelakie działania będą nieskuteczne.

Employer branding jest coraz popularniejszy

Obecnie wiele firm inwestuje różne środki, których celem jest zadbanie o jak najlepszy wizerunek marki. Prowadzone są działania na własną rękę przy użyciu działów HR i PR oraz z zewnętrznymi agencjami, które dzięki swojemu doświadczeniu mogą zaproponować korzystne i unikalne rozwiązania.

Z jakich praktyk korzystają firmy?

Przede wszystkim analizują oni środowiska, z których pochodzą ich pracownicy. Dodatkowo zwracają uwagę na fakt, że wiele stanowisk pracy działa w obrębie międzynarodowych zespołów. Pracodawcy przykładają się do tego, aby zespoły te były jak najlepiej dobrane tak, aby wszyscy pracownicy byli w nich zadowoleni. Co więcej, dzięki temu, że pracownicy dogadują się miedzy sobą, to ich wydajność jest większa.

Kolejnym aspektem, na który pracodawcy zwracają uwagę jest fakt, że na rynek w pracy wkracza nowe pokolenie, które ma inne oczekiwania i spojrzenie na samą prace w firmie. Nie wychodzą oni z założenia, że przez całe życie będą pracować w jednej firmie, a raczej stawiają na elastyczne zmiany stanowisk. Przez to samym firmom jest też trudniej utrzymać najbardziej utalentowanych pracowników.

Employer branding - co to

Internet niesie pomoc

Employer branding może świetnie się rozwijać dzięki sieci. Daje ona olbrzymie możliwości, ponieważ przez nią odbywają się różne rekrutacje. Co więcej, internet umożliwia trafienie do grupy docelowej oraz różne portale oferują narzędzia, które pomagają w rekrutacji nowych pracowników. Nie można też zapomnieć o tym, że niektóre firmy decydują się na zamieszczanie videoogłoszeń np. na YouTube.  Dzięki temu są oni w stanie trafić do większej ilości osób oraz wzbudzić ich sympatię.

Employer branding jest bardzo ważnym czynnikiem, który wpływa na sukces firmy. Jeśli jest umiejętnie prowadzony to może pomóc w zdobyciu utalentowanych pracowników, którym często można zapłacić mniej, lecz budować zaangażowany oraz usatysfakcjonowany zespół.

Możliwość komentowania Employer branding co to jest? została wyłączona